FAQ – Vanliga frågor

Jag vill komma och pröva på att klättra. Vad ska jag göra?

Vill du klättra och inte har köpt väggkort ännu får du gärna hänga med en kompis som har väggkort. Engångsavgift 100 kr betalas via swish 123 173 27 00. Om du inte känner någon som har väggkort men ändå vill klättra så kontakta oss här eller via vår facebookgrupp "KFUM Umeå Klättring" så ska vi försöka lösa det på något sätt.

Jag har barn som vill prova på att klättra. Vad ska jag göra?

Barn under 15 år klättrar gratis i sällskap av vuxen som har väggkort.  Tyvärr har vi ingen prova på-klättring för barn utan det enda sättet är att anmäla ditt barn till en grupp, läs mer under barn- och ungdomsklättring.

Vad ska jag ha för kläder när jag kommer och klättrar?

Kläder som du kan röra dig obehindrat i. Vanliga träningskläder passar bra. Om du inte har klätterskor går gymnastikskor för inomhusbruk bra att använda i början.

Kan jag hyra utrustning på plats?

Vi har klätterskor  i storlekarna 31 – 47  till uthyrning (ingår i engångsavgiften).  OBS! Skor kan endast hyras när någon personal finns i hallen.

Kan jag ha barnkalas/svensexa/möhippa hos er?

Kontakta klattring@kfum.nu med en förfrågan.

Jag bevakade en plats för mitt barn för ett tag sedan, hur lång är väntetiden?
Vi gör löpande intag i de olika barn- och ungdomsgrupperna, vilket gör att väntetiden kan variera. Du bevakar plats i gruppen terminsvis, du måste alltså göra en ny bevakning varje termin.

Är jag som medlem försäkrad?

Barn och ledare som klättrar i vår verksamhet är olycksfallsförsäkrade genom vår föreningsförsäkring. Försäkringen gäller även om barnen är med ledare på avslutande klättring utomhus eller någon av våra väggar på lägergårdarna.

Vår försäkring gäller även för personer som har väggkort och tränar i vår hall.
Försäkringen gäller inte för personer som är ute och klättrar privat utan endast om klättringen görs inom ramarna för vår verksamhet.

Hur skaffar jag väggkort om jag saknar svenskt personnummer?

Om du saknar svenskt personnummer skicka ett mail till klattring@kfum.nu med ditt namn, din födelsedag, adress, e-postadress, ditt svenska mobilnummer (som du kommer att använda för att ta dig in i hallen. Du måste ha ett svenskt mobilnummer) samt hur många månader du vill att ditt väggkort ska gälla (3, 6 eller 12 månader).

Kontakta klattring@kfum.nu om du har frågor som du inte hittar svaret på här.