Barnklättring

Våra grupper

• Vi erbjuder för tillfället klättring för barn mellan 6 och 15 år
  • Antal barn per grupp varierar mellan 10 och 14 beroende på antalet ledare och ålder på barnen
  • Ca 10 klättertillfällen/termin (1 timma/tillfälle)
  • Alla medlemmar är försäkrade via vår föreningsförsäkring

Du kan gå in och boka eller bevaka en plats (om gruppen är full) via vår bokning.

För dig som inte kan finansiera träningsavgiften finns möjligheten att söka friplats

Barn- och ungdomsträning – KFUM Umeå Klättring

Barn-och ungdomsträning hos KFUM Umeå Klättring handlar i grunden om att genom fysisk aktivitet inspirera och motivera till rörelseglädje i en klättermiljö, tillsammans. Genom klättringen vill vi ge barn och ungdomar en möjlighet att växa, individuellt och i grupp. Detta genom att erbjuda en grundläggande struktur för träningarna, oavsett grupp eller ålder. Detta ger en trygghet och igenkänning som möjliggör för deltagarna att kunna fokusera på klättringen och den egna utvecklingen.

Ledarna för barn- och ungdomsträningarna har olika erfarenheter och lär barnen och ungdomarna genom att göra saker tillsammans med dem. Så lär vi oss tillsammans tillit, medvetenhet och självkännedom. Vi litar på processen, kroppen och gruppen. Målet är att klättring hos KFUM Umeå ska vara en trygg plats där vi ser allt som lärande snarare än misstag eller att lyckas. Då kan ”gnistan” uppkomma hos barnen och ungdomarna vilket motiverar dem att fortsätta, att stötta varandra och utvecklas tillsammans.

Välkomna!

/ KFUM Umeå Klättring

Så engagerar du dig som ledare
Vi behöver nya ledare till våra grupper för att låta fler barn klättra. Vill du som förälder eller klätterintresserad starta en grupp kontakta barnklattring@kfum.nu.

Barn vars föräldrar som engagerar sig som klätterledare får förtur.
Försäkringsinformation
Barn och ledare som klättrar i vår verksamhet är olycksfallsförsäkrade genom vår föreningsförsäkring. Försäkringen gäller även om barnen är med ledare på avslutande klättring utomhus eller någon av våra väggar på lägergårdarna.

Vår försäkring gäller även för personer som har väggkort och tränar i vår hall.
Försäkringen gäller inte för personer som är ute och klättrar privat utan endast om klättringen görs inom ramarna för vår verksamhet.