KFUM Umeå har volleylag som spelar både kidsvolley och fyrmannavolley och traditionell sexmannavolleyboll

Kidsvolley

Kidsvolley är en enklare form av volleyboll som är utvecklad för barn som är mellan 6 och 9 år. Det finns tre nivåer i kidsvolley, level 1-3 där det är kunskaper mer än ålder som styr. Det är fyra spelare i varje lag och man kastar över bollen. För varje nivå ökar svårighetsgraden en aning och möjligheten att ”levla upp” hjälper spelarna att vara motiverade till att träna teknik. Kidsvolley handlar om att ha roligt med kompisar och samtidigt lära sig passa, ta emot och använda bollen. En spelare som missar att fånga en boll, eller råkar kasta bollen i nät eller utanför planen ”bränns” och inte får komma in förrän lagkompisarna fångat en boll igen. På så vis lär sig spelarna snabbt att de är ett lag som måste hjälpas åt.

Fyrmannavolley

Fyrmanna är indelat i olika nivåer, level 4-7 och är en fortsättning på Kidsvolley som utgör level 1-3. Indelningen möjliggör spel, oavsett ålder och erfarenhet, på en nivå som är utvecklande för alla spelare. Fyrmanna spelas som regel upp till och med det år spelarna fyller 14 år. Pojkar och flickor spelar både tillsammans och mot varandra.

Till dig som är vårdnadshavare

För oss är det viktigt att både du och ditt barn känner er trygga i vår verksamhet. Vi har lång erfarenhet av idrott och sommarläger och på vägen har vi lärt oss att utveckla barn och ungdomar och låta dem pröva sina vingar under trygga former. För oss handlar det om att sätta barn och unga i centrum, att låta dem ta plats och få utlopp för sina intressen och viljor. Vi tar oss tid att lyssna och uppmärksamma, att engagera och entusiasmera. Vi uppmuntrar våra deltagare att bry sig om andra, sin omvärld och sig själva. För människor som mår bra och trivs har förmågan att få andra människor att må bra och trivas.

Träningsavgift volleyboll
2024-01-11 16:43
Träningsavgift Våren 2024

Kidsvolley 400 kr per termin
4-manna 575 kr per termin
6-manna 750 kr per termin

Medlemskap i KFUM Umeå 175 kr per år tillkommer

Administrera dina och ditt barns kontaktupgifter
2018-08-16 13:30

För att ändra dina kontaktuppgifter välj Logga in (uppe i högra hörnet) - Välj Logga in som Medlem/Målsman och följ anvisningarna.

Finns inte ditt barn på din e-postadress (när du loggat in) så kontakta kansli@kfum.nu så lägger kansliet till din e-postadress.
Nyheter från våra lag
Det finns inga nyheter..