Välkommen till KFUM Umeå Klättring

Om KFUM Umeå Klättring

Vi finns på Järnvägsallén 20 och är Umeås mest centrala klätterhall. Väggarna är omkring fem meter höga och erbjuder fin bouldring. Hallen drivs av ideella krafter och vi välkomnar alla som vill engagera sig och hjälpa oss att utveckla hallen!

Gå gärna med i vår facebookgrupp "KFUM Umeå Klättring"!

Under vår- och höstterminerna erbjuds:

Barn- och ungdomsklättring och emellanåt även Teknikträning och Prova på-tillfällen.

Klättring hos KFUM Umeå Klättring

Om du vill klättra hos oss på KFUM kan du läsa mer under VÄGGKORT och FAQ - VANLIGA FRÅGOR.

Klättring hos KFUM Umeå Klättring handlar i grunden om att genom fysisk aktivitet inspirera och motivera till rörelseglädje i en klättermiljö, tillsammans.

Genom klättringen vill vi ge våra medlemmar en möjlighet att växa, individuellt och i grupp. Detta genom att erbjuda en tydlig struktur i klättermiljön, oavsett kön, etnicitet eller ålder. Detta ger en trygghet och igenkänning som möjliggör för medlemmarna att kunna fokusera på klättringen och den egna utvecklingen.

De ideellt engagerade har olika erfarenheter och utvecklas genom att göra saker tillsammans. Så lär vi oss tillsammans tillit, medvetenhet och självkännedom. Vi litar på processen, kroppen och gruppen.

Målet är att klättring hos KFUM Umeå skall vara en trygg plats där vi ser allt som lärande snarare än misstag eller lyckande. Då kan ”gnistan” uppkomma hos medlemmarna vilket motiverar dem att fortsätta, att stötta varandra och utvecklas tillsammans.

Välkomna!

/KFUM Umeå Klättring

BLI KLÄTTERLEDARE!
2024-02-21 11:02

KFUM Umeå klättring söker ledare till barn- och ungdomsgrupper, just nu behöver vi förstärka i grupper på tisdagar kl. 17-18 och kl. 18-19 samt torsdagar kl.18-19.

Du kommer att vara delansvarig tillsammans med en erfaren ledare under 12 tillfällen per termin. Terminen startade 5/2.

Ersättningen för detta är ett årskort på KFUM Umeå Klättring (värde 1200 kr), ledarutbildning och möjligheter att lära dig bygga leder och utveckla din klättring och pedagogik.

Är du intresserad? Skicka ett mail till: barnklattring@kfum.nu

Nyheter från föreningen